$ads={1}
Antwerpenaren zijn trots op hun rijke cultuurstad met talrijke gerenommeerde musea, bibliotheken, kunst- en erfgoedwerkingen en podia. Daarom zoeken ze een straffe projectmedewerker voor het Middelheim Museum en het kernteam marketing & communicatie cultuur. Zorg jij ervoor voor dat Antwerpen geïnspireerd geraakt door het tentoonstellingsproject ‘Movenement W/O Bodies’?
Wat doe je?
Je biedt ondersteuning voor zowel de publiekswerking als de marketing & communicatie van het Middelheim Museum. Je werkt daarvoor samen met de publiekswerkers van het museum en de brand manager binnen het team marketing & communicatie cultuur.
Halftijds takenpakket communicatie
Je rolt het tentoonstellingsproject (en ev. deelprojecten) uit binnen het grotere marketingverhaal van het Middelheim Museum, rekening houdend met de noden en vragen van de belangrijkste (podium)partner De Singel.
Je beheert mee de communicatiekanalen zoals (campagne)websites, het collectieplatform en social media kanalen.
Daarvoor stem je regelmatig af met de brand manager en coördinator communicatie.Je zorgt voor creatieve content voor zowel analoge als digitale (online) communicatiekanalen en -producten. Dit kan gaan van brochures, magazines tot website, apps, direct mails, social media of blogs.
Je neemt deel aan het strategisch planningsoverleg, redactievergaderingen en briefingsmomenten voor je projecten en campagnes. Je vertaalt die naar concrete acties en op te leveren producten.
Je brieft creatieve teams of externe leveranciers.
Je zorgt mee voor de praktische uitrol van jouw project en begeleidt dit van A tot Z.
Je evalueert het project samen met de brandmanager, zodat jouw input ook gebruikt kan worden als leidraad voor toekomstige projecten.
Halftijds takenpakket publiekswerking
Je garandeert een warm welkom en een comfortabele bezoekervaring in het project voor elke bezoeker, en ook een goede fysieke toegang. Je zet daarvoor bijvoorbeeld in op kaarten, plannen, de identificatie en duiding van de kunstwerken in presentatie en signalisatie. Die bezoekervaring is tegelijk digitaal en analoog, de twee vullen elkaar aan.
Je zorgt dat de onthaalteams in de verschillende partnerinstellingen goed geïnformeerd zijn, zodat zij mee het bezoekerscomfort kunnen uitwerken.
Je ontwikkelt een publieksprogramma dat het project flankeert, op maat van de verschillende deelpublieken, in nauwe samenspraak met de curatoren. Dat kan bestaan uit onder andere gegidste rondleidingen, workshops, debatten, lezingen, participatieve activiteiten, evenementen, symposia, …
Je staat in voor een vlekkeloze organisatie en opvolging van deze activiteiten (oa. logistieke kwaliteit en heldere administratieve afspraken).
Wanneer er tickets verkocht moeten worden of inschrijvingen nodig zijn voor evenementen neem jij een coördinerende rol op. Je werkt daarvoor nauw samen met de collega’s die de ticketsystemen beheren of beheert een registratiesysteem.
Je behoudt het overzicht over de bezoekersaantallen, kan deze gegevens interpreteren en bereidt in overleg met de brand manager de rapportage voor aan de stuurgroep van het project.
Je hebt oog voor een sterke evaluatie van de bezoekerservaring, voorziet hier instrumenten voor en volgt deze op. Waar nodig grijp je op gepaste wijze in.
Wat verwachten we van je?
Je bent ten laatste vanaf 18 september beschikbaar.
Je hebt ervaring in (museale) publiekswerking of marketing & communicatie.
Je hebt werkervaring met online communicatie zoals beheer van websites, social media en uitsturen van nieuwsbrieven.
Heb je kennis van content management systemen om teksten op de website te zetten of om nieuwsbrieven op te maken? Dan is dat zeker een pluspunt.
Je hebt een vlotte pen en kan creatief schrijven in het Nederlands. Kennis van andere talen is een pluspunt.
Je hebt ervaring met het organiseren van culturele of museale verdiepingsactiviteiten (rondleidingen, workshops, lezingen), publieks- en/of VIP-evenementen.
Je functioneert goed in teamverband, maar kan ook zelfstandig werken. Je bent een prima organisator die gestructureerd en efficiënt werkt met oog voor resultaat.
Je kan projectmatig werken, onderneemt actie, maar legt je ook neer bij genomen beslissingen.
Ondanks een hoge werkdruk weet je het hoofd koel te houden en ga je vlot om met deadlines. Tegelijkertijd ken en stel je je grenzen.
Je hebt een hart voor de stad, voor kunst, cultuur en erfgoed in het algemeen en ‘boeken & letteren’ in het bijzonder.
Je herkent je in de waarden van de stad. Je wil je inzetten voor een beter Antwerpen.
Wat mag je van ons verwachten?
Je gaat aan de slag bij de afdeling Talentontwikkeling en Vrijetijdsbeleving, meer bepaald de dienst cultuur, afdeling musea en erfgoed. Je werkplek is het Middelheim Museum, maar je verplaatst je wanneer nodig ook naar Den Bell (Francis Wellesplein 1, 2018 Antwerpen).
Je wordt in dienst genomen als ‘deskundige communicatie’ (B1-3) met een contract van bepaalde duur (12 maanden).
Je verdient een minimum bruto maandloon van 2.913,18 euro als je geen relevante ervaring hebt, 3.145,81 euro bij 5 jaar relevante ervaring, 3.299,84 euro bij 10 jaar relevante ervaring. Je loonpakket kan je berekenen met de loonsimulator. Gebruik daarvoor je officiële functietitel: deskundige (B-niveau).
Je komt terecht in 2 dynamische teams, dwz. het Middelheim Museum en het kernteam marketing en communicatie cultuur. Je krijgt daarbij goede ondersteuning van brand manager en de publiekswerker van het Middelheim Museum.
Hoe verloopt de selectie?
De kandidaten die zich aanmelden voor een vacature maken kans op een gesprek op basis van CV, relevante ervaring, vakkennis en motivatie.
De sollicitatiegesprekken voor deze vacature vinden plaats op 21 augustus 2023 .
Solliciteer nu
- Solliciteer uiterlijk op 7 augustus 2023.
Voeg je cv toe en beantwoord enkele vragen.
Heb je een beperking die een aanpassing aan de selectie of later op de werkvloer vraagt? Voeg een kopie van je attest toe in je sollicitatie.
Als je correct hebt gesolliciteerd, ontvang je meteen een automatische bevestiging in je mailbox.
Heb je nog vragen?
Mail naar deskundige@antwerpen.be of bel ons gerust even op:
vragen over de selectieprocedure: Caroline Vanendert – dossierbeheerder – 0470 67 42 41
vragen over de vacature: Evelien Claes – recruiter – 0472 54 93 92